Jaki powinien być instruktor pływania?

      Możliwość komentowania Jaki powinien być instruktor pływania? została wyłączona
instruktor pływania

Damska część widowni odpowie, że instruktor powinien być przystojny. O gustach się nie dyskutuje, więc tę opinię pozostawimy bez komentarza. Co będzie nas interesowało, to konkretne cechy jakie powinien posiadać instruktor, które umożliwiają sprawną i bezpieczną naukę pływania.

W dobie tysięcy szkół nauki pływania na terenie Polski, ciężko jest mówić o ich uniwersalności. Każdy instruktor, który zaangażowany jest w jej działalność, jest odmienny charakterem. Można powiedzieć, że instruktor pływania jest wizytówką firmy. W końcu to on ma bezpośredni kontakt z klientami i właśnie jego intencje przekładają się na końcową opinię.

Instruktor pływania jest jak nauczyciel

Żargonowo można powiedzieć, że instruktor powinien mieć przysłowiowe podejście do podopiecznego. Inaczej zachowuje się osoba, która chce wykonać swoją pracę i jak najszybciej wrócić do domu, a inaczej instruktor, który żyje pasją do pływania. Zarówno młodsze pokolenie, jak i bardziej dorosłe wie doskonale, jak osobowość nauczyciela ma wpływ na ambicję i ogólne chęci do nauki. Można powiedzieć, że nauczyciel powinien mieć swoje powołanie do zawodu.

Częstym problemem jest postrzeganie grupy jako całości. Wyciąganie “średniej” oceny umiejętności odbywa się na zasadzie grupowej odpowiedzialności. Grupa potrafi pływać, radzi sobie w wodzie, więc można ją przepisać do tej bardziej zaawansowanej – bez uwagi na to, że znajdują się w niej osoby, które czują się niepewnie.  To jest ogromny błąd! Często o tym wspominamy w naszych artykułach. Mówiąc prościej – lepiej jest podzielić grupę, w której znajdzie się mniej osób, co pozwoli na całkowicie indywidualne podejście do każdego z uczestników. Oczywiście to rodzi koszty, więcej grup to więcej godzin spędzonych na basenie. Tu pojawia się magiczny środek – dobry instruktor pływania będzie w stanie organizować zajęcia grupowe, analizując przy tym rozwój umiejętności każdego uczestnika z osobna.

Ważna jest przy tym komunikacja. Budząc zaufanie i zainteresowanie postępem w nauce, instruktor może liczyć na szczerość ze strony podopiecznych. Nie sprawdzi się to wyłącznie podczas nauki pływania z dorosłymi osobami, głównie problem ten dotyczy dzieci. Instruktor podejmujący się pracy z dziećmi, powinien mieć na uwadze, że młodsze osoby postrzegają innych nieco inaczej – bardziej dosłownie. Dlatego ważna jest umiejętność “wczucia” się w ich osobowość. Tutaj można przytoczyć hasło z nagłówka: dobry instruktor, jest jak dobry nauczyciel – nikt nie boi się iść jego śladami, aby osiągnąć sukces.

4 / 5 (3 votes)