Nauka pływania w Bochni cz. 3 – początki pływania

      Możliwość komentowania Nauka pływania w Bochni cz. 3 – początki pływania została wyłączona
H2O początki pływania

Pływanie przynosi bardzo wymierne korzyści zdrowotne. Należy jednak zwrócić uwagę na właściwą technikę. Woda jest 700 razy gęstsza od powietrza, więc poruszanie się w niej będzie wymagało kompletnie innego podejścia. Bardzo łatwo tu o straty energii, woda stawia ogromny opór i konieczny będzie odpowiedni styl poruszania się, a właściwie przecinania jej powierzchni. Początki pływania będą zatem wymagać nie tyle siły fizycznej, co właściwego ułożenia ciała i precyzyjnych ruchów mięśni.

Kraulem płyniesz najszybciej

Najbardziej popularnym i najdogodniejszym stylem pływackim na początek, będzie kraul. Po pierwsze ważne jest właściwe ułożenie ciała w kraulu. Można zwrócić uwagę na to, jak wyprofilowane są dzioby statków. Ich kształt przypomina klin, który wcina się w wodę i rozpycha ją na boki. Dzięki temu stawiany jest mniejszy opór, co pozwala zaoszczędzić sporo energii. Analogicznie wygląda technika płynięcia kraulem. Ciało powinno być maksymalnie wyciągnięte, aby zapewnić maksymalnie opływowy kształt. Ręce przed siebie, palce wyprostowane, tak aby nie stawiać niepotrzebnego oporu. Kwestia nóg będzie taka sama, aczkolwiek nie można przesadzać ze sztywnością. Nie zależy nam na spięciu mięśni, ale swobodnymi i płynnymi ruchami.

Kraul w istocie rzeczy polega na synchronicznym ruchu nóg, na przemian w górę i w dół oraz ruchami rąk, które działają jak wiosła. Przy prawidłowym ułożeniu ciała, nie potrzeba wielkiego wysiłku aby równo i sprawnie poruszać się na powierzchni. Lekcję można rozpocząć od samego poruszania nogami, a ręce wyciągnąć przed siebie. Zasada rozkładu energii będzie podobna, jak w przypadku statku. Nogi stanowią źródło energii, która wprawia ciało w ruch, a wyprostowane dłonie tworzą opływową sylwetkę.

Nauczę się sam, albo jednak nie

Początki pływania z pewnością nie opierają się wyłącznie na wiedzy i zakończeniu nauki stwierdzeniem: “no popływałem trochę, już wszystko wiem”. Wypracowanie odpowiedniej techniki, która przecież zależy od indywidualnej budowy ciała, zajmuje sporo czasu. Jeżeli pływanie sprawia Ci przyjemność i chcesz korzystać z jego wpływu na zdrowie, możesz skorzystać z pomocy profesjonalnego instruktora. Osoby takie spędziły połowę swojego życia na wodzie i pod wodą. Wiedzą na swoim przykładzie jakich błędów należy unikać i jak wypracować zamierzony efekt w krótkim czasie. Nie musisz uczyć się sam, możesz poznać mnóstwo interesujących ludzi i doskonalić swoje umiejętności w grupie.

4.75 / 5 (4 votes)